‘Hoewel ik mij beweeg in de niche van innovatie, werkplekstrategie en organisatieontwikkeling is mijn expertise en projectervaring zeer divers. Maak een afspraak als je even wilt sparren of een specifieke vraag hebt over de nieuwe wereld van werken en alle verandering die daarbij komt kijken. De rol van adviseur en sparringpartner gaat mij goed af.’
Werken vanuit de klant of collega begint met denken vanuit de klant of collega. Inlevingsvermogen en empathie zijn essentieel bij het ontwerpen van employee of customer journeys. Rosan helpt je journeys vorm te geven vanuit ‘human centered’ leiderschap en met behulp van design thinking. Creëer onder leiding van Rosan nieuwe oplossingen voor bestaande problemen en verken nieuwe paden.
De weg van cultuurverandering loopt via het leiderschap. En dat hoeft geen top-down road te zijn. Rosan helpt je de leiders in je organisatie te identificeren en de ankers voor cultuur beïnvloeding te duiden. Cultuurtrajecten beginnen en eindigen vaak met het definiëren van (merk-)waarden. Het laten leven van de waarden is een kwestie van consistente verandering en bewust leiderschap. Rosan laat je zien welk leiderschap en voorbeeldgedrag triggert en aanzet tot beweging.
Zorgen voor informatie, inspiratie en activatie. Praktisch inzicht en inspirerende prikkels. Niet blijven hangen in jargon of consultancy taal. Met een frisse blik geeft Rosan tijdens de change ook de verandercommunicatie vorm. Vaak gericht op de interne organisatie, maar ook op externe stakeholders en partijen in het ecosysteem. Communicatie geeft richting aan verandering en zet aan tot beweging.
Een goed en helder veranderverhaal is de basis voor de verandercommunicatie. In het veranderverhaal is het waarom van de verandering helder verwoord, maar ook de richting. ‘A clear sense of where to go’ in combinatie met ‘waarom komen we in beweging?’ Taal verbindt en bekrachtigt. Eenvoud en komen tot de kern van de boodschap geeft focus in een tijdperk van overwhelm en informatie overload.